Swift

CZYTNIK E-BOOK KINDLE


Jak na każdą nowość przystało, znajdziemy zawsze zwolenników i przeciwników, tak również było gdy na rynek wkroczyły czytniki. Ja również na początku podchodziłam do tego sceptycznie. W końcu to książki mają prawdziwą magię. Jaki cel ma zastępowanie je elektrycznym gadżetem, gdzie.. zapewne tylko oczy się szybciej meczą. Nie potrzebowałam się nawet zagłębiać w szczegóły, sądziłam, że 'wiem lepiej', jak przystało na kobietę - dodał by w sobie teraz w myślach jakiś facet. Ale miałam coraz więcej książek, notatek w formie pdf, które musiałam czytać na laptopie by się uczyć na wszelkie kolokwia u siebie na uczelni i to zmobilizowało mnie do tego by nabyć taki sprzęt.. gdyż i tak, koniec końców, korzystam z  laptopa więc mniej szkody będzie dla mego zdrowia i portfela jak zakupię ten czytnik. 
Zacznę od tego, że czytnik ten działa na zasadzie e-papieru. Ekran nie podświetla się, jeżeli jest ciemniej, nic nie widać, zachowuje się w tym wypadku jak prawdziwa książka. Jestem posiadaczką tego sprzętu już kilka miesięcy i naprawdę nie zauważyłam tego, żeby mój wzrok na tym ucierpiał. Z kolei kiedy już godzinkę dłużej siedzę na laptopie, oczy zaczynają mi łzawić, tak czytając z tego e-papieru naprawdę widzę pozytywną różnicę. Czytam, czytam, czytam i nic :) 
Nie będę się skupiała na typowej recenzji, tego produktu, gdyż raczej nie jestem w tym ekspertem to też bardziej profesjonalne opinie możecie znaleźć w internecie. 
Z tego co każdy wie: 


KOMFORT
Podczas podróży, wypadów nie trzeba brać ze sobą 5 książek, które jak wiemy potrafią sporo ważyć, tylko pakujemy taki mały czytnik do torebki. Bez etui, jest taki lekki, że boję się go trzymać :D Więc zawsze mam go wpakowany w 'ochronną obudowę', która nie ukrywam jest dużo cięższa. Ale idealnie się sprawdza dla mnie gdyż mam skłonność do opuszczania wszelkiej elektroniki na podłogę.. inni mówią, że ogólnie mam skłonność do psucia, ale uważam to już, za duże niedopowiedzenie! 
WYGLĄD
Ekran jest czarno-biały. Tak, nie ma nic kolorowego. Dla niektórych może to oznaczać wielką wadę (tak stwierdziła moja siostra porównując go do tableta). Jednak, według mnie, nie ma co porównywać tych sprzętów, gdyż zostały stworzone do innych celów. Jak już pisałam wcześniej, kindle działa na zasadzie e-papieru. Na zdjęciach można odnieść, że ekran jest rozmazany, jednak nie jest tak w żadnym wypadku, to po prostu moja wina, że zrobiłam takie zdjęcia z większym efektem rozmazania tła. 
DODATKI
Posiada wi-fi, tak, jest łączność ze światem! Hura! Ale na poważnie, chociaż jest możliwość wejścia na stronę, to jednak nie jest to płynne. A mam na myśli poruszanie się strzałkami po stronie. Włączanie klawiatury, w której strzałką wybierasz po kolei poszczególne literki w alfabecie, jest naprawdę nużące. Oczywiście pewnie za większą cenę, można było po prostu kupić czytnik z dotykowym ekranem i i sprawa załatwiona, jednak oznacza to wyłożenie jeszcze większej gotówki, a nie byłam pewna czy taki zakup będzie udany i wolałam nie szastać z pieniędzmi na prawo i lewo i kupić coś co okażę się po kilku dniach zupełnie nie dla mnie i za każdym razem gdy spojrzę, będzie kojarzyło się z nieudaną inwestycją. Zresztą, kupiłam to jako zamiennik książki, gdyby chodziło mi wyłącznie o to by posiedzieć na produktywnym facebooku i wypić piwo bądź 'chwalić się' każdym intymnym momentem w moim życiu to po prostu zakupiłabym tableta albo nadal bym grzała tyłek przy komputerze i nic z tym nie robiła. Można również podczas czytania książki, napisać jakąś krótką notatkę i zapisać ją do wybranej książki i strony w książce, jeżeli podczas czytania zapadło nam coś w pamięci bądź będziemy potrzebowali później do tego wrócić. 
APLIKACJE 
Amazon nadal nie udostępnia gier i aplikacji na Kindle poza USA. No cóż, nic nowego, jednak bez problemu można wejść w 'Kindle Store' i zakupić jakąś książkę bądź gazetę. Jednak nie porywam się na taką ekstrawagancję. Poza tym, ceny są w dolarach. Jeszcze z innej strony, można się skusić na ściągnięcie próbki książki całkowicie za darmo na swojego kindla. Z tej opcji korzystam częściej. Zawsze można zobaczyć czy dana książka Cię wciągnie bez wydawania ani grosza na nią. 
WYGASZACZ 
Jak zauważyliście patrząc na zdjęcia, kindle za każdym razem serwuje inny wygaszacz. Może specjalnie nie ma czym się zachwycać, ale dla mnie prezentuje się to o wiele ciekawiej niż miałby być jedynie czarny ekran. Oczywiście też nie ma nieskończenie wiele wzorów, po pewnym czasie lecą od nowa te same. 
KONWERSJA KSIĄŻEK NA KINDLE
Niech nikogo to nie przeraża, gdyż konwersja jest naprawdę prosta! Chodzi tutaj głównie o zmiany skrótów i formatów. I większość książek daje się przekonwertować bez problemu przy pomocy każdego narzędzia. 
Oczywiście jeżeli mamy skomplikowanego pdf wtedy proces trochę się wydłuża jednak skupmy uwagę na samych podstawach. 

Co konwertujemy:

  • Plik MOBI – Kindle czyta je bez problemu, nie trzeba konwertować. 
  • Pliki PDF - Kindle czyta pliki PDF, ale możemy je przekonwertować też na MOBI – często plik po konwersji jest bardziej użyteczny.
  • Pliki DOC, HTML, RTF, EPUB, CBR, CHM – musimy przekonwertować.
Domyślnym formatem dla Kindle jest MOBI.
Programy do konwersji książek:
-Calibre (tego programu używam najczęściej)
-Mobipocket Reader
-Mobipocket Creator
-PDF2EPUB
PRZYDATNE LINKI
Bardzo ciekawą stroną zawierającą chyba wszystko co można i powinno się wiedzieć o czytnikach jest: 

Dating with spring, all best-sellers for you!
Over 100 styles, up to 40% off
Start from $4.99
Time: 2/18/2014 ---2/23/2014
Don’t miss, girls!
Pogoda wcale nie dopisywała przez kilka dni, ale ma być słonecznie w weekend więc wtedy zakładam, że będzie nowy post ze stylizacją :)

You Might Also Like

3 komentarze

  1. Chłopak mi kupił z rok temu iPada do czytania książek. Przeczytałam jedną i stwierdziłam, że wolę prawdziwe. Zapach, szelest kartek, cięzkość i to, że mogę postawić na półce - nic tego nie zastąpi.

    ReplyDelete
  2. Fajna recenzja, dziękuję za podlinkowanie do Świata Czytników. :-)

    Wifi o którym wspomniałaś przede wszystkim przydaje się do wysyłania książek prosto na czytnik, to strasznie wygodne.

    ReplyDelete

Flickr Images